Merknaam bedenken.

Een merknaam bedenken, dat wil je in één keer goed doen. Want een onderscheidende naam is goud waard: je investeert er één keer in en krijgt jarenlang uitbetaald. In klanten die je goed weten te vinden, je merknaam herkennen en het doorvertellen.

Ik bedacht al merknamen voor:

Merknamen iets Sanders
Merknamen iets Sanders

Naamcreatie volgens plan.

Een goede merknaam is herkenbaar, makkelijk te onthouden en onderscheidend. Maar als je je blindstaart op een naam, kom je niet ver. Want een naam moet passen in het hele plaatje. Niet alleen nu, maar ook straks.

Daarom pak ik naamcreatie aan volgens plan. Zo gaat jouw naam onderdeel uitmaken van je totale branding en maak je jouw verschil supersterk in elke letter. Dat doe ik strategisch, maar ook lekker praktisch. Dus zonder onnodige, tijdrovende workshops die jou veel te veel tijd en geld kosten. Let’s go!

Van projectnaam tot bedrijfsnaam bedenken

Merknamen. What’s in a name? Nou, dit allemaal:

bedrijfsnaam
merknaam
productnaam
projectnaam
naam voor een label
naam voor nieuwbouwproject
schoolnaam
etc.

Met mijn achtergrond en ervaring pak je dit ook meteen mee:

pay-offs en slogans
descriptors en taglines

Dit zeggen klanten over hun nieuwe merknaam

“Voor de uitwerking van de bedrijfsnaam, pay-off, het merkverhaal en de eerste opzet van de website-teksten van ons nieuwe label kozen we bewust voor een lokale externe specialist. De samenwerking met Sander is ons uitstekend bevallen. We bevelen Sander dan ook van harte aan!”

Rudy Beers

Directeur, RB Media

“Mijn opdrachtgever De Goede Herderschool zocht een nieuwe naam door de uitbreiding met een nieuw kindcentrum. Sander hielp ons met zijn creativiteit aan mooie nieuwe namen. Ze kozen voor Wereldweijde. Een naam die erg goed past, ik vind het echt een prachtige keuze.“

Cindy Mattijssen

Eigenaar, LOU Communicatie

“Als horlogemerk met groeiambities van offline naar online, had onze merkpositionering prioriteit. Sander hielp ons in alle facetten. Met zijn aanpak kwam hij tot onze merkbelofte ‘Never too late’, die hij o.a. vertaalde in onze storytelling, productnamen en webteksten. Wij zijn erg tevreden over Sander!”

Carlo Haerens

VNDX Amsterdam

Zo ga ik jouw nieuwe merknaam bedenken

Een merknaam verzinnen we samen in 8 stappen.

1. Kick-off

In een kick-off (digitaal of fysiek, ca. 1 uur) maken we kennis en haal ik bij jou alle input op voor een onderscheidende merknaam. Je krijgt van tevoren een intakelijst met de onderwerpen.

2. Brainstorm

Ik ga alle input verzamelen en rangschikken, research doen en brainstormen met de hulp van een andere copywriter, je krijgt minimaal twee creatieve breinen voor je nieuwe naam.

3. Selectie 

Uit de lange lijst namen filter ik de 10 meest geschikte namen. De overige namen uit de brainstorm krijg je ook.

4. Checks

Ik ga alle 10 merknamen checken op beschikbaarheid, zowel als bedrijfsnaam in het Handelsregister als in domeinnaam.

5. Eerste presentatie

Ik mail je alle voorstellen overzichtelijk in een presentatie, inclusief een rationale (verantwoording) voor elk van de 10 namen.

6. Feedback & finetuning

Het komt voor dat het meteen raak is (geweldig!). Het kan ook zijn dat je naam er nog niet tussen zit, of dat we bij moeten slijpen.

7. Tweede presentatie

Ik mail je de nieuwe voorstellen in een presentatie, inclusief een rationale (verantwoording).

8. Nieuwe merknaam

Hoera! Eureka! Je nieuwe merknaam is geboren. Je kunt ‘m nu vastleggen, claimen en het de wereld vertellen.

Wat je krijgt & wat het kost

  • Minimaal 10 geschikte naamvoorstellen
  • Rationale (verantwoording) voor elk van de 10 namen
  • Checks op domeinnaam en handelsnaam (indien van toepassing).
  • Alle reservenamen uit de brainstorm(s)
  • Twee correctierondes (bijv. bijschaven van een gekozen naam of 2-3 nieuwe voorstellen in een richting).
  • De doorlooptijd van een nieuwe merknaam is minimaal 2 dagen, maximaal 2 weken.
  • In totaal is je investering in een nieuwe merknaam € 2.250,- excl. btw.

Waarom je merknaam bedenken met iets Sanders?

Al meer dan 15 jaar schrijf ik teksten die merken helpen aan onderscheidend vermogen. Ik werk voor de grootste A-merken als Blue Band, Samsung, Dura Vermeer, Heineken, Farm Frites en FrieslandCampina. Maar ook voor kleine merken die groot willen worden.

 

Met mijn achtergrond in merkpositionering en merkstrategie, help ik merken om hun beste positie door te vertalen in concept en copy. En die creatie begint … bij de merknaam.

Specialist in branding (dus je naam in een breder perspectief)
Ervaren copywriter (dus je naam creatief, communicatief én correct)
Snelle service (geen onnodige en geldverslindende workshops)
Creatieve geest (voor verrassende namen die het verschil maken)
Professionele aanpak (afspraak is afspraak, bouw op 15+ jaar ervaring)

Op naar je nieuwe naam

Meer weten, of meteen de kick-off plannen? Bel, app, mail of stuur me een berichtje!