Branding.
Om het verschil te maken, moet je eerst je verschil vinden. Ontdek jouw onderscheidend vermogen met de VerschilVinder.
Verschil is vermogen.
Waarom moeten klanten voor jou kiezen? Dat is hun belangrijkste vraag als ze jouw website bezoeken, je pitch aanhoren of een post van je zien. Maak je jouw verschil niet duidelijk, dan verlies je kostbare euro’s en uren aan marketing. Want die zuurverdiende prospects haken dan af en wisselen je zo in voor een concurrent.
Vind je verschil en…
✓ Trek de klanten aan die je wil hebben
✓ Haal met minder moeite meer omzet
✓ Kies makkelijker wat wel en niet bij je merk past
✓ Maak je werk leuker met meer rust in je hoofd
Merkpositionering met De VerschilVinder.
Uit mijn jarenlange ervaring met verschillende positioneringsmodellen ontwikkelde ik mijn eigen ultieme model om jouw merkpositie te vinden. Ontdek de 5 V’s van de VerschilVinder.
- Vrienden – Voor welke doelgroep is jouw merk het meest relevant en welke klanten trek je het liefst aan? We brengen ze in kaart.
- Vijanden – Wie zijn je grootste concurrenten, hoe positioneren zij zich en op welke criteria kan jouw merk het verschil maken?
- Vlag – Welke vlag wappert er boven je bedrijf? Wat is je grootste kracht, wat zijn je sterkste wapens en met welke kernwaarden werk je?
- Validatie – Wat je extern belooft, moet je intern waarmaken. Hoe doe je dat en welke bewijzen kun je daarvoor laten zien?
- Verschil – We vinden het onderscheidend vermogen van jouw merk en brengen het onder woorden. Tijd om het verschil te gaan maken!
Wat je krijgt.
Wat is het grootste onderscheidend vermogen van je merk? In een merksessie met de VerschilVinder ontdekken we het. Vervolgens werk ik dat verschil creatief uit in de krachtige basis voor alle tekstuele communicatie van je merk:
Merkessentie
Merkverhaal
Merkmissie
Tone of voice
Merkvisie
Pay-offs
Merkessentie
Merkvisie
Tone of voice
Merkmissie
Merkverhaal
Pay-offs
Met deze bagage ben je klaar om jouw merk sterk op de radar van je klanten te krijgen. Als jouw branding-specialist help ik je op weg met frisse ideeën om je positionering door te vertalen in jouw communicatie, of ik maak je hele verschil zoals jij het wil.
Sanders nog iets?
Maak je verschil compleet met:
Merknaam.
Na een korte merknamensessie bedenk ik sprankelende nieuwe merknamen en check ik de haalbaarheid ervan in het handels- en domeinnaamregister.
Copywriting.
Met het merkdocument in handen schrijf ik je teksten zo, dat je er in één klap het verschil mee maakt. Van website tot whitepaper, van blog tot brochure.
Design & development.
Maak je branding of herpositionering compleet met een nieuw logo, nieuwe huisstijl en een nieuwe website via mijn netwerk aan creatieve freelancers.
Ik vond al het verschil voor …
Verschillende voorbeelden.
Zij merken het verschil.
“Wij zijn specialist op het gebied van scheiden en drogen, met de focus op innovatie en duurzaamheid. Zaken die voor ons vanzelfsprekend zijn, maar die wij onvoldoende uitdroegen. Sander heeft ons geholpen bij het ontwikkelen van onze brand story. Niet zomaar een verhaal, maar een verhaal gebaseerd op onze drijfveren en ons onderscheidend vermogen. Hij is in staat gebleken om de essentie van ons bedrijf naar boven te halen en dit te verwerken in een treffend merkverhaal, een helder merkstatement en pakkende pay-off.”
“Als horlogemerk met groeiambities van offline naar online, had onze merkpositionering prioriteit. Wat is ons verhaal? Hoe gaan we ons onderscheiden? Hoe past dit in een contentaanpak? Hoe moeten we onze website hierop aanpassen? Sander hielp ons in alle facetten. Met zijn aanpak kwam hij tot onze merkbelofte ‘Never too late’, die hij o.a. vertaalde in onze storytelling, productnamen en webteksten. Met deze handvatten geven we een duidelijke richting aan al onze communicatie. Wij zijn erg tevreden over Sander!”
“Sander adviseerde ons om onze positionering scherp te krijgen en vanuit daar gerichte content te maken. In zijn merksessie wist Sander ons goed te spiegelen en met zijn uitwerking kregen we de richtlijnen om onze communicatie goed in te richten. Hij begeleidde ons vervolgens bij de vertaling ervan in o.a. onze nieuwe huisstijl en website. Nu bouwen we op deze basis voort met een contentabonnement, waarbij Sander ons maandelijks aan nieuwe artikelen, casestudies, whitepapers, e-mails en posts helpt.”
Daarom kies je mij als branding-specialist.
In 2002 haalde ik mijn Bachelor in Communicatie. Ik studeerde af met een 8 voor de positioneringsstrategie van Teleperformance onder leiding van Wil Michels, één van de bestverkopende auteurs in communicatiestrategie.
In mijn loopbaan keek ik in de keuken van de grootste A-merken als Blue Band, Samsung, Heineken en FrieslandCampina en schreef 15 jaar lang merkstrategieën die ik doorvertaalde in concept en copy.
Uit mijn ervaring met verschillende positioneringsmodellen stelde ik mijn eigen model samen: de VerschilVinder. Daarmee help ik nu mijn opdrachtgevers als branding-specialist en copywriter aan heldere merkkeuzes en de vertaling daarvan in tekst.
Ik maak jouw verschil snel
Geen ellenlange vergaderingen en dikke rapporten, maar de essentie in een handzame gids. Zonder de hoge kosten van een branding-bureau en al in 1,5 week klaar. Hoe lang blijft het bij jou al liggen …?
Ik maak jouw verschil creatief
Geen dun laagje bovenop je bestaande positie, maar een onderscheidende vertaling van je merkessentie. Een positionering die je onthoudt en waar je klanten mee aantrekt.
Ik maak jouw verschil af
Met mijn merkdocument kun je jouw verschil zelf maken. Doe je dat liever met mij samen? Ik maak je verschil af met mijn netwerk aan creatieve freelancers. Van huisstijl tot homepage.
Zo doen we dat.
Verschil zoeken
Intake
Vooraf vraag ik je naar de ingrediënten waarmee ik mijn huiswerk doe: de concurrentieanalyse en merkanalyse. Ik bereid de merksessie met de VerschilVinder op maat voor.
Verschil vinden
Merksessie
In ca. 2 – 2,5 uur op locatie doorloop ik met jou of jullie de 5 belangrijkste onderdelen voor merkpositionering en leggen we de basis voor een creatieve uitwerking.
Verschil maken
Merkdocument
Ik werk de sessie uit in een brandguide met de tekstuele doorvertaling in merkmissie, merkvisie, pay-off, merkverhaal, tone of voice en extra’s naar wens.
Tijd voor iets Sanders.
Tijd om je merk op de kaart te zetten. Bel, mail, app of laat je bericht hier achter. Dan spreken we snel wat af.