Case study laten schrijven

Een case study is je beste reclame. Maar dan moet je het wel goed, gedegen en geloofwaardig brengen. Laat je case study schrijven door iets Sanders. Ik verzorg je cases en quotes tot in de aanhalingstekens, van de voorbereiding tot en met de goedkeuring door jou en je klant. 

Ik schreef al cases voor of over:

Merknamen iets Sanders
Merknamen iets Sanders

Zo schrijf ik een klantcase.

Een case study is je beste bewijs dat je een klant goed hebt geholpen. Het is een sterke vorm van social proof en een goed middel om leads te laten zien hoe je werkt en waarom ze voor jou moeten kiezen. Om tot een goede klantcase te komen, pak ik het dan ook goed aan.

Ik verzamel bij voorkeur vooraf de basisinformatie over de case bij jou. Zo voorkomen we dat ik ‘domme’ vragen moet stellen aan je klant en ga ik goed voorbereid het gesprek in. Ik stel een uitgebreide vragenlijst op waarbij we alle belangrijke onderdelen raken voor een sterke case, van de aanleiding en uitdagingen tot en met de oplossing en de concrete resultaten. Zo breng ik jouw werk sterk in beeld. 

Van cases tot testimonials

Cases kun je mooi afpellen tot korte quotes. Heb je alleen testimonials of quotes nodig? Doe ik ook. Ik interview je klant kort, stel de juiste vragen en destilleer daar een krachtige quote van. Je kunt mij het contact laten onderhouden, van het plannen van het interview tot het akkoord voor gebruik. Zo schrijf ik o.a.:

Klantcases
Testimonials
Klantverhalen
Case studies
Quotes
Reviews

Zo ga ik jouw case schrijven

Een case study laten schrijven in 6 stappen.

1. Verzamelen

In een kort (video)belletje haal ik bij jou alle input op die al over de case aanwezig is. Zoals de bedrijfsnaam, contactpersoon, start van de samenwerking en het product of de dienst waar het om gaat.

2. Vragenlijst

Ik stel een vragenlijst op met de vragen die ik aan jouw klant ga stellen om te komen tot een goed klantverhaal. Van “Waarom hebben jullie voor X gekozen?” tot “Zou je X aanbevelen aan anderen? En wat zou je dan zeggen?” 

3. Interviewen 

Ik plan een interview met je klant. Dat kan op afstand (bellen / videobellen), of face-to-face op locatie. Wil je daar zelf bij zijn? Be my guest! Ik stel je klant in het interview alle vragen uit de lijst en vraag door. Zo komen we tot de beste input voor de case. 

4. Uitwerken

Ik werk het interview uit in een sterke klantcase, met alle informatie die de lezer wil zien en in de tone-of-voice die bij jouw organisatie past. 

5.Feedback 

Ik leg het uitgewerkte interview aan jou en je klant voor. Dan is er ruimte voor feedback, die ik in een correctieronde kan verwerken. Zo komen we tot de definitieve casetekst.

6. Akkoord

Als jij en je klant het eens zijn over mijn tekst voor de klantcase, is de tekst klaar voor publicatie. Ik geef waar mogelijk ook suggesties voor beeldmateriaal. Verzamelen, plaatsen, klaar om te overtuigen! 

Waarom je cases laten schrijven door iets Sanders?

Al ruim 20 jaar schrijf ik teksten die merken helpen aan het benutten van hun onderscheidend vermogen. Klantcases zijn daar onderdeel van. Reken erop dat je klantcase verder gaat dan een mooi verhaal, de case gaat écht laten zien waarom klanten voor jou moeten kiezen.

 

Met mijn achtergrond in merkpositionering en merkstrategie, help ik merken om hun beste positie door te vertalen in concept en copy. Dat zie je terug in cases die ik schrijf.

Specialist in branding (dus je case als trots uithangbord)
Ervaren copywriter (dus een aansprekende én correcte tekst)
Totale service (van voorbereiding tot communicatie met je klant)
Concreter is beter (ik vraag door, voor resultaten die spreken)
Professionele aanpak (afspraak is afspraak, bouw op 20+ jaar ervaring)

Op naar  nieuwe cases

Meer weten, of een afspraak plannen? Bel, app, mail of stuur me een berichtje!