Met een BrandBook.

Maak werk van je merk. Ontwikkel een onderscheidend merk in tekst en beeld en leg het vast in een BrandBook. Jouw merk in handen.

BrandBook: jouw merk in handen.

Investeren in een merk is waarschijnlijk de beste investering die je kunt doen voor je bedrijf. Meerdere onderzoeken laten zien dat een onderscheidend merk leidt tot betere financiële resultaten, snellere groei en meer succes. Leg jouw merk vast in een BrandBook, de gids voor een succesvolle positie in jouw markt. 

Daarom een BrandBook

Een sterk merk in tekst en beeld
Onderscheid je van je concurrentie 
Trek de klanten aan die je wil hebben
Haal met minder moeite meer omzet
Maak betere keuzes in marketing

De gids voor je merk

Een goed merk trekt klanten aan. Maar wat is een goed merk? Een merk werkt goed als het duidelijk is. Met een heldere positie, consistent beeld en klare taal. Dan is je merk een gids voor al je marketing en communicatie. En daarom verdient je merk ook een gids. Daarom: een BrandBook. Als houvast én richtinggever voor iedereen die aan jouw marcom werkt, intern en extern.

Je BrandBook in 3 stappen

Verschil zoeken

Intake

Vooraf vraag ik je naar de ingrediënten waarmee ik mijn huiswerk doe: de concurrentieanalyse en merkanalyse. Ik bereid een merksessie met de VerschilVinder op maat voor.

Verschil vinden

Merksessie

In ca. 2,5 uur bij jou of bij mij op locatie doorlopen we samen de 5 belangrijkste onderdelen voor merkpositionering en leggen zo de basis voor de creatie van jouw merk in tekst en beeld. Benieuwd? Vraag de inhoud vrijblijvend aan.

 

Verschil maken

BrandBook

Samen met een senior designer werk ik je positionering tot in de puntjes
uit in een compleet BrandBook met o.a. logo, huisstijl, pay-off,
merkverhaal, tone of voice en meer. Vraag vrijblijvend een voorbeeld van de inhoud van het BrandBook aan.

Positioneren met de VerschilVinder

Uit mijn jarenlange ervaring met verschillende positioneringsmodellen ontwikkelde ik mijn eigen ultieme model om jouw merkpositie te vinden: de VerschilVinder. Dit model gaat verder dan de veelgebruikte ‘Why’. We bekijken je business intern én extern. We keren alles om, van concurrent tot klant, om zo tot een positionering te komen die bij je bedrijf past, relevant is voor klanten en onderscheidend van concurrenten.

Zo werkt de VerschilVinder >

Wat je krijgt.

Wat is het grootste onderscheidend vermogen van je merk? In een merksessie met de VerschilVinder ontdekken we het. Vervolgens werk ik dat verschil creatief uit in de krachtige basis voor alle tekstuele communicatie van je merk:

Visueel

  • Logo (woord- en beeldmerk) in verschillende varianten
  • Kleuren
  • Letterypes
  • Logo-animatie voor video
  • Huisstijl: visitekaartje, briefpapier, bestickering, kleding
  • Grid voor social media-posts: tekst & image
  • Cover (voor bijv. brochure, casestudy, offerte)
  • Beeldtaal voor fotografie / illustratie

Tekstueel

  • Merkpositionering
  • Merkmissie
  • Merkvisie
  • Merkwaarden
  • Merkbelofte (pay-off)
  • Pitch
  • Merkverhaal
  • USP’s
  • Tone of voice
  • Ideeën voor doorvertaling
  • Merknaam (optioneel, meerprijs)

Leven na je BrandBook

Hou je van doorpakken als je merk staat? Zet ons dan in voor o.a.:

Webteksten.

Laat je merk online doorklinken in je website. Met scherpe webteksten in jouw tone of voice haal je jouw online doelen makkelijker.

Vraag ernaar >

Webdesign.

Laat de designkeuzes uit je BrandBook vertalen naar je website. Van je beste online visitekaartje tot je grootste verkoopkanon.

Vraag ernaar >

Development & video.

Draag je merk uit in nieuwe communicatie-uitingen via mijn netwerk aan creatieve freelancers. Van applicatie tot animatie.

Vraag ernaar >

Over Sander

In 2002 haalde ik mijn Bachelor in Communicatie. Ik studeerde af met een 8 voor de positioneringsstrategie van Teleperformance onder leiding van Wil Michels, één van de bestverkopende auteurs in communicatiestrategie.

In mijn loopbaan keek ik in de keuken van de grootste A-merken als Blue Band, Samsung, Heineken en FrieslandCampina en schreef 15 jaar lang merkstrategieën die ik doorvertaalde in concept en copy.

Uit mijn ervaring met verschillende positioneringsmodellen stelde ik mijn eigen model samen: de VerschilVinder. Daarmee help ik nu mijn opdrachtgevers als branding-specialist en copywriter aan heldere merkkeuzes en de vertaling daarvan in tekst.

Over Bart

Bart de Keyzer is ijzersterk in grafisch ontwerp, illustratie, animatie en preproductie. Bart werkte al voor veel bekende merken en bureaus op zowel on- als offline creaties.

Bekijk het werk van Bart > 

Book us.

Maak werk van je merk. Plan de intake.
Vragen? Stel ze gerust >.